Kim Escherich har til opgave at udfordre IBM’s chefer og sælgere på deres etik. Han tager udgangspunkt i et supermarked, der har et godt tilbud til kunderne: Hvis de tilmelder sig butikkens rabatordning, vil de få tilsendt skræddersyede tilbud, der er billigere, end de andre kunder i butikken skal betale. Det eneste, de skal gøre til gengæld, er at sætte et flueben, der giver butikken adgang til at høste alle de data, den vil.
Systemet er kommet op at køre, og nu er en sælger kommet på besøg for at hjælpe købmanden med at få mest muligt ud af sit nye system.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her