Om knap 12 timer lyner Danmarks første astronaut rumdragten op og tager afsked med Den Internationale Rumstation. Det er så den sidste dag, at han kan svæve hen foran rumstationens store vindue 'Cupola' og knipse billeder af den blå planet. Som en afskedshilsen har han delt et billede på de sociale medier, som er hans første billede af nordlys.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Årets eksamen på en række gymnasier tegner et bekymrende billede af 'generation ai'
-
Militæranalytiker: »Putin er ved at tabe krigen. Det kan han ikke leve med«
-
Hedebølgen har sat franskmændene i »paniktilstand«
-
Ukrainsk oberstløjtnant: Rusland angriber nu med alt fra chauffører til kokke og kommunikationsfolk
-
Det tog nogle år. Men nu kommer omdiskuterede ord i ordbogen
-
Er den allerede død efter ti år? Hvad sker der?
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
I hendes verden findes kun vrede. Her kan hun skrige. Brøle af sine lungers fulde kraft
Lyt til artiklenLæst op af Sigrid Debois Reuss
00:00
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Chastina Nees
Studiet af for tidlige fødsler gav et overraskende resultat
Debatindlæg af Lone Højgaard Viemose




























