0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Handout/Ritzau Scanpix
Foto: Handout/Ritzau Scanpix

På denne måde advarer Facebook med indslag, der strider mod selskabets politik. Her har det ramt en Trump-annonce.

Viden og tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kæmpefirmaer har fået nok af hadet på Facebook

Facebook tjener penge på hadsk tale, racisme, antisemitisme og vold, og nu har en række virksomheder altså fået nok.

Viden og tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Sammen med over 50 andre virksomheder boykotter Coca-Cola fra 1. juli Facebook ved ikke at købe annoncer i 30 dage. Andre virksomheder tæller Unilever, Verizon, Ben & Jerrys og Patagonia. Mens Coca-Cola har valgt at stoppe annoncering på alle sociale medier i juli, har Unilever valgt at stoppe annoncering på Facebook året ud.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden