Foto: Kenneth Lysbjerg Koustrup (arkiv)
Klummer

David Trads: Hvis Fogh var statsminister, ville han logre for Trump

Der er noget sølle over at følge, hvordan Fogh hælder glasur ud over sine år som regeringschef.

Klummer
FOR ABONNENTER

Åh, hvis der er en politiker, jeg næsten ikke kan holde ud at høre på, er det Anders Fogh Rasmussen, eks-statsministeren, som i 00’erne trak os ind i den tragiske Irak-krig, kollapsede Skat, kørte vores økonomi i sænk og hældte benzin på fremmedfrygten.

Forleden dukkede han som et spøgelse fra fortiden op igen med et ekko af den uansvarlighed, jeg altid vil huske ham for:

»Der er ikke noget at komme efter«, udbrød Fogh, da han blev kritiseret for sin afvisning af at tage affære, da Nationalbanken og Det Økonomiske Råd i november 2007 anklagede ham for at styre direkte mod en økonomisk krise, fordi boligpriserne gik amok.

De økonomer, der advarede ham, var døgenigter, hævdede han dengang. Den arrogante påstand gentager han nu: »Jeg mener stadig, man skal skrive lærebøgerne om«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce