Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Hvad er dette?

Slappe muskler og manglende sex-drive: 8 grunde til at sove (godt) nok

Betalt indhold: Små børn og bekymringer kan trække søvn ud af de fleste. Gå på jagt i infografikken og se, hvorfor det er afgørende, at vi får tilstrækkeligt med timer på langs.

De fleste af os ved det godt: Det er usundt at sove for lidt og for dårligt.

Der er imidlertid så mange myter om og holdninger til søvn, at det kan være svært at hitte rede i, hvad der egentligt sker med huden, hjertet og hjernen, hvis ikke vi får tilstrækkeligt med god søvn - og ikke mindst, hvor meget søvn vi egentlig har brug for.

Ifølge forskere sker der nemlig ikke så lidt, når vi ikke får nok af de gode timer på langs.

Undersøgelser viser, at store dele af vores krop og mentale tilstand kan blive påvirket betydeligt af mangelfuld nattesøvn.

Vi har tegnet en oversigt over nogle af de konsekvenser for få timer i drømmeland kan resultere i.

Gå med på opdagelse her: