Hvad er annoncørbetalt indhold?

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der bliver til i samarbejde mellem Politikens kommercielle afdeling og en annoncør

Annoncørbetalt indhold (native advertising) er artikler eller andet indhold, der bliver til i et samarbejde mellem Politikens annonceafdeling og en annoncør. Alle tekster er skrevet af Politiken Annoncers kommercielle team, herunder freelancere, under den kommercielle redaktør.

Avisens uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på Politikens redaktionelle indhold.

Når en artikel er markeret med ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og kan have haft indflydelse på den konkrete artikel. Politikens kommercielle hold har stået for idéudvikling, vinkler, billeder og tekst og forbeholder sig ret til at afgøre omfanget af annoncørens indflydelse på kilder, tekst og billedvalg. Ingen kilder bliver betalt for at deltage.

Annoncørbetalt indhold på Politiken skal leve op til avisens øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig af Politiken. Betalt indhold skal desuden leve op til Politiken Annoncers øvrige generelle forretningsbetingelser http://politikenannoncer.dk/annoncering/betingelser/

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt.