Lokaltog kører med færre tog i weekenderne og om natten fra den 29. juni og resten af sommeren. Det gælder for flere strækninger.
Det skriver Lokaltog, der driver jernbanestrækninger over hele Sjælland samt Lolland og Falster, i en pressemeddelelse.
Den reducerede køreplan fortsætter, så der kan sikres en mere stabil og robust drift i en tid, hvor Lokaltog er udfordret som følge af en alvorlig togulykke på Gribskovbanen i april.
Her kørte to tog frontalt ind i hinanden, og flere om bord kom alvorligt til skade.
Flere lokomotivførere og medarbejdere i centrale støttefunktioner har meldt sig syge, og der har derudover været behov for psykologisk støtte blandt medarbejdere, og det påvirker driften.
Stig Allan Nielsen, der er driftsdirektør i Lokaltog, kalder det beklageligt.
»Vi ved, at ændringer og usikkerhed omkring køreplanen er frustrerende for vores kunder, og derfor er det også meget beklageligt, at vi er nødt til at træffe denne beslutning«.
»Men vores vigtigste ansvar er at sikre en drift, som er stabil, sikker og til at stole på«, siger han i pressemeddelelsen.
Den reducerede køreplan skal sikre større forudsigelighed for kunderne og bedre arbejdsbetingelser for medarbejderne, mens arbejdet med at normalisere driften pågår.
ritzau
fortsæt med at læse




























