Efterlønnen bliver formentlig bevaret i en eller anden form også på lang sigt. Det forudser Venstres arbejdsmarkedsordfører, Jens Vibjerg. Han hælder dermed til samme linje som partiets politiske ordfører, Jens Rohde, der erklærer sig som tilhænger af efterlønnen og mandag i DR's Orientering sagde, at han ikke giver meget for de økonomer, som hævder, der ikke er råd til efterlønnen. Tror på efterlønnen Jens Vibjerg siger, at der fremover er behov for at øge udbuddet af arbejdskraft, og at efterlønnens skæbne derfor afhænger af, hvad politikerne i øvrigt gør, når Velfærdskommissionen har talt. »Jeg tror også selv på, at vi vil have en efterløn i en eller anden form i fremtiden. Men hvordan det bliver skruet sammen, tør jeg ikke sige nu«, siger Jens Vibjerg.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Klumme af Henrik Palle
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Vi har en ny lyd-app til dig
I Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.
Det er kortet, du bare ikke må glemme, hvis du skal rejse uden for Norden
Lyt til artiklenLæst op af Sune Højrup Bencke
00:00




























