Regeringen vil indføre en ny skat på andelsboliger for at finansiere flere andelsboliger. Men planen holder ikke, og faktisk giver det mening, at andelsejere har en skattefordel, mener boligøkonom.
Boligøkonom: Ny skat på andelsboliger giver ikke mening
Alene i København og på Frederiksberg er der over 100.000 andelsboliger. Her er vi på Østerbro. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen
Henter...
Måske fik du også et kortvarigt angstanfald, da du læste eller hørte, at regeringen planlægger en ny skat på andelsboliger.
Ifølge regeringsgrundlaget vil S-SF-M-R-regeringen gøre op med princippet om, at andelsboligejere ikke betaler ejendomsværdiskat som andre boligejere.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.