Ja, udfordringerne er mange både i folkeskolen, sfo og på specialskolerne, men ungerne er vidunderlige. Små overflødighedshorn af varme og livsindsigt, som jeg ikke vil undvære.

Pædagog: »Jeg er ikke skræmt væk fra folkeskolen. En dag vender jeg gerne tilbage«

Privatfoto
Privatfoto
Lyt til artiklen

Ferien er slut for de fleste. Skolen er begyndt igen. Hvis man skal tro debatten og nyhederne, er mange forældre og fagfolk bekymrede for, at daginstitutionerne og folkeskolerne er på vej lige lukt i helvede. Ja, tidligere folkeskolelærer og forfatter Anja Rosa Qvist taler om et direkte »lærerkollaps« (Politiken 10. august).

Samme termer kan bruges på pædagogområdet. Der er ledige uddannelsespladser på pædagoguddannelsen. Alt for mange ledige pladser. Og alt for mange pædagoger mangler uddannede kolleger. Der er tale om en seriøs nedtur. Jeg må indrømme, at jeg kan forstå, at bekymringen griber om sig. Jeg er selv bekymret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her