Det er klogt at vælge en ung smuk eller pæn mand som læge. Men endnu klogere er det at finde en praktiserende læge, der tager sit vigtige arbejde alvorligt.
Journalist:Jeg mødte både Dr. Smuk og Dr. Pæn – og fandt ud af, hvordan den rette læge kan gøre en forskel
Det er klogt at vælge en ung smuk eller pæn mand som læge. Men endnu klogere er det at finde en praktiserende læge, der tager sit vigtige arbejde alvorligt.
Journalist:Jeg mødte både Dr. Smuk og Dr. Pæn – og fandt ud af, hvordan den rette læge kan gøre en forskel
Det er klogt at vælge en ung smuk eller pæn mand som læge. Men endnu klogere er det at finde en praktiserende læge, der tager sit vigtige arbejde alvorligt, skriver Rani Bech. Illustration: Caroline Niegaard. Originalfoto: Pexels
Lyt til artiklen
Henter...
Da jeg i sin tid flyttede til Bruxelles, mødte jeg ’Dr. Smuk’. Mødte og mødte – altså jeg bookede en tid hos ham online. Og han hedder ikke Smuk i virkeligheden, men det kaldte jeg ham på grund af hans dybblå øjne og resten af hans ydre fremtoning – og nå ja … selvfølgelig også hans profession.
Dengang tænkte jeg meget over, om det egentlig var klogt at have en ung, smuk mandlig læge. Det var dengang, hvor jeg nærmest koketterede med at objektivisere mænd. I dag har tidsånden gjort, at jeg er knap så koketterende, når jeg gør det.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.