Det kunne nemt være gået under radaren, at Frankrig har netop vedtaget en ny lov, der tillader landbruget at bruge et pesticid, der egentlig var blevet forbudt. Men så vågnede demokratiet.

I 2018 forbød Frankrig som det første EU-land stoffet. Det er fortvivlende, at de nu tillader det igen

»Duplomb-loven giver os blues«, skriver en aktivist fra landbrugsforeningen Confédération Paysanne, der samler mindre landmænd og som arbejder for et mere bæredygtigt landbrug. Foto: Valentine Chapuis/Ritzau Scanpix
»Duplomb-loven giver os blues«, skriver en aktivist fra landbrugsforeningen Confédération Paysanne, der samler mindre landmænd og som arbejder for et mere bæredygtigt landbrug. Foto: Valentine Chapuis/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

På trods af min metier har jeg ikke holdt meget øje med medierne, mens jeg holdt ferie.

Jo, jeg fik godt nyheden om, at flammer fik fat i det tørre og hedebølgeramte Marseille, der 8. juli førte til en omfattende naturbrand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her