Maria Brus Pedersen har skrevet en bog om det eksperiment hun og hendes kæreste satte i gang, da nullermænd og skænderier var ved at kvæle deres forelskelse. I en måned skulle hendes kæreste stå for alt husligt. Foto: Mads Nissen

Da Maria Brus Pedersen nyforelsket flyttede sammen med sin kæreste, gik der ikke længe, før den huslige arbejdsfordeling gik skævt. Derfor tryktestede hun sit parforhold i en måned i videnskabens – og kærlighedens – navn med et ligestillingseksperiment, hvor kæresten skulle klare al husarbejdet.

»Jeg forestillede mig, at Johannes ret hurtigt ville opdage, hvor uretfærdig han havde været over for mig«

Maria Brus Pedersen har skrevet en bog om det eksperiment hun og hendes kæreste satte i gang, da nullermænd og skænderier var ved at kvæle deres forelskelse. I en måned skulle hendes kæreste stå for alt husligt. Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

Forestil dig, at verdens flotteste, sødeste og klogeste person er fuldstændig hovedkulds forelsket i dig. Og tænk engang: Du er lige så forelsket. Det er gensidig kærlighed, der fejer alt andet væk.

Den her følelse kommer til at vare for evigt, tænker du, mens du pakker de sidste flyttekasser ud i jeres nye lejlighed. Men så begynder noget at forstyrre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her