Johannes Agersnap sagde med det samme ja, da Maria Brus Pedersen foreslog et eksperiment, hvor han skulle stå for alt husligt. »Jeg havde brug for en konkret løsning med klare regler for at løse den situation, vi stod i«, siger han. Foto: Mads Nissen

Johannes Agersnap blev en del af et ligestillingseksperiment. De byttede roller i hjemmet, så han fik lov at føle, hvordan det var at være hende i en måned. Men hvad mærkede han?

»Jeg troede, at Maria ville opdage, at min måde at gøre tingene på var den rigtige«

Johannes Agersnap sagde med det samme ja, da Maria Brus Pedersen foreslog et eksperiment, hvor han skulle stå for alt husligt. »Jeg havde brug for en konkret løsning med klare regler for at løse den situation, vi stod i«, siger han. Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

Johannes Agersnap havde glædet sig til en uges sommerferie i Norditalien med sin kæreste Maria Brus Pedersen. De havde lejet et charmerende lyserødt murstenshus af ældre dato, hvor man fra altanen kunne se solen forsvinde i Middelhavet. De havde også lejet en lille grå bil, som de kunne bruge til at komme rundt ad de snørklede landeveje, når der skulle provianteres på madmarkeder og vingårde. Det var alt, hvad Maria Brus Pedersen drømmende havde talt om.

Men på ferien oplever Johannes Agersnap, at hans kæreste bliver meget træt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her