»Det danske folk er en fælles kultur. Vi forstår umiddelbart, hvad den anden gør og er«, siger historiker Christian Egander Skov, der er aktuel med bogen ’Folkeligt skal alt nu være’. Foto: Sofia Busk Foto: Sofia Busk/Sofia Busk

Alt for længe har vi forsømt debatten om, hvem det danske folk er, og hvad der binder os sammen, lyder det fra forfatter og historiker Christian Egander Skov, der er aktuel med bogen ’Folkeligt skal alt nu være’. Forsømmelsen har bl.a. ført til en udlændingedebat på overdrevet og et demokrati, som savner dem, det hele burde handle om: Folket.

Katte, heste og mælk - det er vores egen skyld, at debatten om danskhed er endt på et overdrev

»Det danske folk er en fælles kultur. Vi forstår umiddelbart, hvad den anden gør og er«, siger historiker Christian Egander Skov, der er aktuel med bogen ’Folkeligt skal alt nu være’. Foto: Sofia Busk Foto: Sofia Busk/Sofia Busk
Lyt til artiklen

Kommentarsporet under Christian Egander Skovs opdateringer på sociale medier har været et rædselskabinet de seneste uger. Den konservative samfundstænker og prisbelønnede forfatter er blevet kaldt både »landsforræder« og »tilhænger af massevoldtægt af hvide kvinder«.

»Jeg er blevet skudt alle mulige mærkelige ting i skoene. Ting, som jeg synes, jeg med nogen troværdighed kan afvise. Men jeg kan konstatere, at der er nogle meget, meget stærke følelser på spil her«, siger Egander Skov.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her