Foto: Facebook
Debat

Ungdomsformand om drukanklager: Vi holder arrangementer med politisk, fagligt og seriøst indhold

Radikal Ungdoms formand har endnu ikke hørt intern kritik af alkoholkultur.

Debat

Formanden for Radikal Ungdom kan slet ikke genkende det billede, der tegnes af ungdomspartiets fester og arrangementer.

I dag udtaler Nihad Hodzic, som er medlem af Radikal Ungdom, at arrangementerne i Radikal Ungdom er så prægede af druk og fest, at det kan være med til at ekskludere de etniske minoriteter.

LÆS MERE

Men den udlægning er formanden Ditte Søndergaard lodret uenig i.

»Det er på ingen måde et billede jeg kan kende. Overhovedet. Vi gør rigtig meget ud af at holde nogle arrangementer med et politisk, fagligt og seriøst indhold, hvor vi har en politik om, at vi ikke drikker alkohol«, siger Ditte Søndergaard til politiken.dk.

Deler arrangementerne op
Det betyder dog ikke, at man holder sig helt fra alkohol ved ungdomspartiets arrangementer.

»Så har vi selvfølgelig også nogle fester, hvor der bliver drukket alkohol. Men vi er meget opmærksomme på, at der er nydanskere og unge medlemmer, som faktisk ikke må drikke, fordi de er under 16 år. Og dem serverer vi selvfølgelig ikke alkohol til, men derfor synes vi alligevel, at det skal være sjovt for dem at være med til vores arrangementer«, siger Ditte Søndergaard.

Af den grund har man ifølge hende sørget for, at der også er konkrete tilbud til dem, der ikke deltager i alkoholfesterne.

Ikke rejst intern kritik

»Der skal altid være to 'ædruvagter' som minimum til vores fester, og de sørger for, at der er forskellige aktiviteter, og at det også er sjovt at være i et andet lokale end der, hvor der drikkes øl«, siger hun.

I det hele taget er kritikken fremmed for Ditte Søndergaard, som mener, at man burde have henvendt sig til hende, hvis der var et problem.

»Der er ikke på noget tidspunkt nogen, der har hevet fat i mig og sagt, at de synes, at alkoholkulturen er et problem. Men det må de hjertens gerne komme og sige til mig, hvis det er noget, de er utilfredse med er jeg meget åben over for det. Men der er altså ikke blevet rejst nogen kritik af det her, i forhold til, hvad jeg kender til«, afslutter Ditte Søndergaard.

FACEBOOK

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce