0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Børns nysgerrighed er drivkraften

Folkeskolens maskineri trækker al motivation og nysgerrighed ud af eleverne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: METTE DREYER

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I Christine Antorinis Kronik i Politiken (13.11.) forklarer Antorini, at regeringen ønsker at indføre mere voksenstyret læring i daginstitutionerne for at bryde den negative sociale arv.

At give alle børn en fair chance uanset baggrund er en fin tanke, men kan dette mål kun nås ved mere voksenstyret læring?

At tænke om læring, at man ved at belære eller korrigere barnet på helt bestemte og skemalagte måder kan opnå en forudsigelig effekt, er en lineær forståelse af læring, som mangler den kompleksitet, som læring også er.

ANTORINIS KRONIK

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts