Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tegning: Anne-Marie Steen Petersen

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kærlighed er blevet en kold investering

Forbrugerismen og teknologien har ændret parforholdet og givet os en apolitisk og markedsgjort kærlighedsforståelse, der gør os mere og mere narcissistiske, selvoptagede og ensomme, siger den kroatiske filosof Srecko Horvat. Han mener, at vi skal tage kærlighed langt mere alvorligt – også fordi kærlighed er politisk.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Vil du vide, hvordan det står til med kærligheden, skal du se på de seneste trends inden for datingområdet. Forleden kørte jeg i tog fra Heathrow lufthavn til centrum af London, hvor jeg faldt over overskriften: ’Udlicitér dit online-liv til en cyber-tjener’ i en avis. Det er en service, hvor man tilbyder folk at lave datingprofilerne for dem, at søge efter deres præferencer og kontakte potentielle kandidater for dem. Du behøver kun at møde op på et bestemt tidspunkt og sted – resten er ordnet. Er det ikke absurd? Vi er nået dertil, hvor vi udliciterer selve essensen af det at forelske sig, og ideologien bag er klar: Du har ikke råd til at fjerne fokus fra dit travle arbejde og karriere – vi gør det for dig. Det er den totale kommercialisering af kærlighed«.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden