For hver læser, der klager, er der helt sikkert adskillige andre, der også mener at have fundet en fejl, men som ikke henvender sig. Derfor blev jeg direkte ilde til mode, da jeg forleden fik tre næsten enslydende klager over noget, der i givet fald ville være utilgiveligt: Læserne var ganske sikre på, at redaktionen havde fusket med et billede:
»Jeg tvivler ikke på, at mange af de flygtninge, der opholder sig i Beograd, har det dårligt og alt for koldt.( ...) Søndag den 29. januar har Politiken en længere artikel i PS-sektionen om emnet. På sektionens forside er der et stort farvebillede, der relateres til artiklen inde i sektionen. Billedet viser en mørklødet person, der er indhyllet i et tæppe, angiveligt med sne på. Billedet er et falsum. Det er IKKE sne, nærmere revet peberod eller kokosmel. Inde i sektionen er der på billederne af flygtningene heller ikke antydning af sne. Til Politiken: Lad være med at snyde med billederne. Det gavner hverken jer eller flygtningene«, skrev den ene læser.