Asienkorrespondent: I Asien går den demokratiske udvikling den gale vej, næsten uanset hvor man vender blikket hen

Kløften mellem rig og fattig i Thailand er dyb. En stor del af den fattige befolkning støttede regeringen, som militæret afsatte ved et kup for tre år siden, men militæret slår nu hårdt ned på alle kritikere, så de færreste længere tør sige, hvad de tænker. Her ses en familie i et af Bangkoks fattigkvarterer.
Kløften mellem rig og fattig i Thailand er dyb. En stor del af den fattige befolkning støttede regeringen, som militæret afsatte ved et kup for tre år siden, men militæret slår nu hårdt ned på alle kritikere, så de færreste længere tør sige, hvad de tænker. Her ses en familie i et af Bangkoks fattigkvarterer.
Lyt til artiklen

I Bangkok bor jeg i et lokalt kvarter. Hver dag nyder jeg den hektiske stemning, som er med til at give byen dens puls. De handlende på markedet lige rundt om hjørnet fra min lejlighed, de små gaderestauranter, den velassorterede frugthandler – ja, selv de mange larmende motorcykler, tuktuk’er og biler bidrager på sin egen måde til charmen.

I mit lille kvarter er der også nogle lave etageejendomme, hvor hver familie kun har et par små værelser, hvilket gør pladsen så trang, at det meste liv foregår ude på gaden – lige fra at lave mad til at vaske tøj. Det er her, Bangkoks underklasse bor.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her