De er urolige, ukoncentrerede, kan ikke høre på en fælles historie, de er ikke indstillet på undervisning.
Sådan siger en skoleleder om eleverne i skolen.
Og hendes bekymring handler ikke kun om skolebegynderne.
I det hele taget, siger skolelederen videre, har vi i skolen stigende udfordringer med børn, som har svært ved at indgå i fællesskabet i en større sammenhæng som en skoleklasse, fordi de bl.a. har svært ved at behovsudsætte, sætte sig selv til side, er vant til at bestemme osv.
Vi er ikke i tvivl om, at alle forældre gør deres bedste, men flere beder også om råd, der nærmest hører hjemlig dannelse til.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her
Skriv kommentar