Slutter i morgen: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Svar til Lise Nørgaard: Det er ikke Afrika, der har brug for dig, men dig, der har brug for Afrika

Når jeg tænker tilbage på min forholdsvis fattige barndom i Uganda, var jeg lykkelig, skriver Mary Consolata Namagambe.
Når jeg tænker tilbage på min forholdsvis fattige barndom i Uganda, var jeg lykkelig, skriver Mary Consolata Namagambe.
Lyt til artiklen

I stedet for at samle penge ind til Afrika skulle vi sende »et helt vogntog med præservativer« derned for at hjælpe befolkningen til ikke at få så mange børn.

Sådan lød det fra Lise Nørgaard, journalist og skaber af ’Matador’, da hun i sidste uge var gæst i Radio24syvs program ’55 minutter’.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her