0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Adfærdsrådgiver: Vi skal bygge et samfund til folk, der kommer for sent og hiver deres barn hårdt i armen, selv om de elsker det

Informationskampagner er ofte spild af penge. Borgerne handler nemlig tit mod bedre vidende og foretager et væld af irrationelle valg. Det skal staten indse og handle efter, mener forfatter og rådgiver Morten Münster.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Mette Dreyer

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Vores moderne samfund bygger på en forventning om, at alle borgere tager fornuftige beslutninger, fra de står op om morgenen, til de går i seng om aftenen. At de efter en lang dag på jobbet serverer sund mad for familien, læser hele avisen og sætter sig grundigt ind i brevet fra pensionsselskabet. Men sådan fungerer virkelighedens mennesker slet ikke. Og det mismatch medfører, at samfundet spilder milliarder af kroner på tiltag, der ikke virker.

Det mener adfærdsrådgiver Morten Münster, der er aktuel med bogen ’Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag’ om adfærdsdesign.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere