I sidste uge bragte vi et debatindlæg fra en mor om, hvordan det populære spil Fortnite havde opslugt hendes søns liv. Vi har spurgt fagfolk, om der er grund til bekymring.

Vi har spurgt en forsker, en psykolog og en spiller: Er unges brug af Fortnite et problem?

»Min søn begyndte at få fysiske symptomer, kunne ikke sove, kunne ikke koncentrere sig og kunne ikke gå nogen steder uden at have sin telefon med Fortnite med«. Sådan skrev Anne Søgaard i indlægget 'Fortnite-manden tog min søn fra mig', som vi bragte 23.12 i debatsektionen. 
   Foto: Miriam Dalsgaard/POLFOTO
»Min søn begyndte at få fysiske symptomer, kunne ikke sove, kunne ikke koncentrere sig og kunne ikke gå nogen steder uden at have sin telefon med Fortnite med«. Sådan skrev Anne Søgaard i indlægget 'Fortnite-manden tog min søn fra mig', som vi bragte 23.12 i debatsektionen. Foto: Miriam Dalsgaard/POLFOTO
Lyt til artiklen

Spilforsker: »Laver de deres lektier? Går de tur med hunden? Så er Fortnite ikke et problem«

»Hvis man begynder at skære fodboldtræning og gåture i skoven fra, begynder det at blive problematisk. Men hvis ens forbrug af Fortnite gør, at man stadig kan gå med hunden, tømme opvaskemaskinen og få lavet sine lektier, tror jeg, at man kan spille rigtig meget Fortnite, uden at det bliver et problem«, siger Rune Nielsen, spilforsker på IT-universitetet i København.

Psykologen David Madsen fortæller, at enorme mængder computerspil kan gå ud over skolelæring og give symptomer på stress og angst. Hvordan lyder det i dine ører?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her