I den grundlov, jeg handler efter, har alle børn ret til undervisning og et godt og trygt børneliv, også familien Husseins børn. Så da de blev beordret udmeldt af min skole, havde jeg dengang i november en naiv og oprigtig tro på, at der var sket fejl.

Nyborg-rektor: Jeg har været naiv i mine høje tanker om folkevalgte politikere og ministre. Den naivitet er væk nu

Rektor på Nyborg Gymnasium handlede ud fra de værdier, som alle vores gymnasier bygger på, da han nægtede at stoppe undervisningen af to somaliske elever, siger han.
   Foto: Louise Herrche Serup
Rektor på Nyborg Gymnasium handlede ud fra de værdier, som alle vores gymnasier bygger på, da han nægtede at stoppe undervisningen af to somaliske elever, siger han. Foto: Louise Herrche Serup
Lyt til artiklen

De sidste fire måneder har jeg selv og Nyborg Gymnasium været involveret i et forløb, som har sat sig dybe spor. Nu har Retspolitisk Forening tildelt mig en pris for min ageren, og det har give stof til eftertanke.

Eftertanke, som bl.a. handler om motiverne for at handle – som rektor og som menneske – og om bekymring over den måde, vi behandler børn og udsatte grupper på. Eftertanke, som også handler om bekymring over populisme og over, at vores retssamfund er kommet under pres.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her