»Sidst i november sidste år skrev Nyborg Kommune til mig, at pigerne om to dage skulle forlade skolen. Jeg tænkte, »det her er for sort til at være sandt«, og så handlede jeg bare intuitivt«, siger Henrik Vestergaard Stokholm.
Foto: Louise Herrche Serup

»Sidst i november sidste år skrev Nyborg Kommune til mig, at pigerne om to dage skulle forlade skolen. Jeg tænkte, »det her er for sort til at være sandt«, og så handlede jeg bare intuitivt«, siger Henrik Vestergaard Stokholm.

Debat

Nyborg-rektor: »Jeg var vildt rystet over at medvirke i den debat. Bagefter måtte jeg bare koncentrere mig om at styre bilen sikkert hjem«

Rektor på Nyborg Gymnasium Henrik Vestergaard Stokholm har påkaldt sig højrefløjens vrede, fordi han lader to udvisningstruede somaliske piger fortsætte deres 10.-klasses-undervisning på gymnasiet.

Debat
FOR ABONNENTER

Forfatteren Carsten Jensen kalder ham ’Helten fra Nyborg’. Dansk Folkepartis Martin Henriksen skoser ham for »kun at elske sig selv«, og på Facebook skriver en forælder: »Hvor er jeg glad for, at min datter går på Nyborg Gymnasium og lærer noget om medmenneskelighed – tak for din indsats, Henrik«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang i 3 måneder for 299 kr

Eller prøv én måned for 1 kr.

Se tilbud

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden