Fred Chan Ho-fai er en af de demonstranter, der de seneste uger har været i konflikt med myndighederne i Hongkong. For ham handler det om at være så aggressiv som muligt – uden at være voldelig.

Demonstrant i Hongkong: Taktikken er klar: Vi skal have politiet til at slå os og vinde borgernes sympati

Demonstranter, her gemt bag paraplyer i Hongkong. Foto: Tyrone Siu
Demonstranter, her gemt bag paraplyer i Hongkong. Foto: Tyrone Siu
Lyt til artiklen

Jeg er en af dem, der demonstrerer i Hongkong. Jeg deltog i de to store marcher i juni: demonstrationen 12. juni, der endte i voldelige sammenstød, og blokaden af politiets hovedkvarter 21. juni.

Jeg føler mig ikke særlig overbevist om, at vi kan få det, vi kræver. Regeringen har reageret som en robot og vil stadig kun udskyde – ikke skrotte – den lov om udlevering, som vi er imod. Men ligesom andre demonstranter engagerer jeg mig alligevel i bevægelsen. Det ville være kujonagtigt at lade være. Det er hele Hongkongs fremtid, der er på spil lige nu.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her