6 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Konceptet i rejseprogrammet ’Nul stjerner’ synes at være at gøre grin med folk og steder frem for at oplyse. Man jagter laveste fællesnævner, og det gør helt ondt at tænke på programmernes popularitet.

Journalist og rejseleder: Det er, som om værterne i ' Nul stjerner' hele tiden leder efter noget, der kan gå galt, og næsten bliver skuffede, hvis det ikke gør

De fem programmer ligger på DRs hjemmeside, og jeg har set dem alle. Af faglig interesse og i håb om, at de bliver bedre. Det gør de ikke, skriver Anne Lea landsted om Morten Kirckhoff og Jan Elhøjs program 'Nul stjerner'.  Foto: Impact TV ApS
De fem programmer ligger på DRs hjemmeside, og jeg har set dem alle. Af faglig interesse og i håb om, at de bliver bedre. Det gør de ikke, skriver Anne Lea landsted om Morten Kirckhoff og Jan Elhøjs program 'Nul stjerner'. Foto: Impact TV ApS
Lyt til artiklen

Da jeg første gang hørte om DR- rejseprogrammet ’Nul stjerner’, tænkte jeg, at det var en glimrende idé. Nu får vi endelig noget at vide om de steder, hoteller og restauranter, der hidser gæsterne op og måske også lidt om gæsterne. Det gør vi ikke. I stedet møder vi to granvoksne mænd, Jan Elhøj og Morten Kirckhoff, der fniser og griner som to teenagere og næsten ikke kan få armene ned over, hvor genialt, de selv synes, deres koncept er.

De to værter har foreløbig været på forlænget weekend i Albanien, roadtrip i Georgien og storbyferie i Kairo. Senere tager de på vinterferie i Moldova og skiferie i Ukraine. Og de har en fest. Det har jeg ikke, men det er måske, fordi jeg – som Politikens tv-anmelder Michael Bo – ikke har sans for ’camp humor’ og ’drengerøvseventyr’, som en skrev i en kommentar på Facebook.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her