Nej, det var ikke progressive politikere, der skabte finanskrisen. Og nej, et statsligt budgetskud udgør ikke nødvendigvis noget problem.

Økonom: Zombieideer fra højrefløjen hjemsøger den økonomiske debat i USA

Politiske argumenter, der for længst er blevet tilbagevist af forskningen, hjemsøger den amerikanske præsidentdebat. Arkivfoto Andreas Merrald
Politiske argumenter, der for længst er blevet tilbagevist af forskningen, hjemsøger den amerikanske præsidentdebat. Arkivfoto Andreas Merrald
Lyt til artiklen

Jeg befinder mig i øjeblikket i Spanien, hvor jeg taler om zombieideer – forestillinger, som stadig holder sig på benene, selv om kendsgerningerne for længst burde have lagt dem i graven.

I vore dages USA findes de vigtigste zombieideer på højrefløjen, hvor disse levende døde holdes kunstigt i live af store pengesummer fra milliardærer, der har en økonomisk interesse i at få folk til at tro på usandheder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her