Innovation og forskning, ikke afgifter, er hovedvejen til mindre CO2. Det er ilde hørt blandt støttepartierne og i hele Politiken-segmentet, men det er den eneste vej frem.

Forfatter efter kritik: Politiken og omegn må se de folkelige realiteter i øjnene: Vil I lave en Macron, der splitter landet socialt og geografisk?

Vi skal ’bevise’, at CO2 kan nedbringes med 70 procent, samtidig med at der findes velstand og social sammenhængskraft. Derfor er social retfærdighed alfa og omega, skriver journalist, forfatter og debattør Lars Olsen i dette indlæg.   Arkivfoto Lars Krabbe
Vi skal ’bevise’, at CO2 kan nedbringes med 70 procent, samtidig med at der findes velstand og social sammenhængskraft. Derfor er social retfærdighed alfa og omega, skriver journalist, forfatter og debattør Lars Olsen i dette indlæg. Arkivfoto Lars Krabbe
Lyt til artiklen

’Lyt ikke til Socialdemokratiets chefideolog’. Sådan lød overskriften på debatredaktør Magnus Barsøes klumme i Politiken Søndag – og jeg takker for titlen.

Mette Frederiksens socialdemokrati er det mest succesrige i Nordeuropa, det har genskabt båndene til arbejderklassen/den lavere middelklasse, som ellers vender ryggen til S-partierne – så hvis mine bøger har leveret inspiration, er jeg en glad mand.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her