Hverdagene har været anderledes så længe, at verden virker mindre. Vær nænsom, når den skal gøres større igen.
Dorte Hygum Sørensen:Der var engang, hvor verden var så stor
Hverdagene har været anderledes så længe, at verden virker mindre. Vær nænsom, når den skal gøres større igen.
Dorte Hygum Sørensen:Der var engang, hvor verden var så stor
»Nye vaner har taget over, og uvante indskydelser er kommet til. Som at lægge mere mærke til fuglenes sang i de tidlige morgentimer eller pludselig at købe et voksenpuslespil for første gang nogensinde«, skriver Dorte Hygum Sørensen i denne signatur. Arkivfoto Emma Sejersen
Lyt til artiklen
Henter...
Skal vi tage puslespillet frem bagefter?«, spørger jeg og får et bekræftende svar.
Først skal jeg lige være færdig med at rydde op. Jeg sætter den rene gryde på plads i skabet, fanger dråber af opvaskevand på bordet med en klud, hænger viskestykket til tørre og tænker, at det både er beroligende og enerverende, at så mange handlinger i et døgn giver sig selv og er gentagelser fra i går, i forgårs og fra for generationer siden.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?