Der bliver ikke lyttet nok til de unge i demokratiet, og derfor skævvrides de politiske beslutninger til fordel for den ældre generation. »Sænk valgretsalderen«, lyder løsningen fra 20-årige Marie Kjær Madsen, forkvinde for Netværket af Ungdomsråd.
Forkvinde i NAU: »Det er en kæmpe tabersag for mine forældres generation, at de ikke formår at skabe et bedre liv for deres børn«
Der bliver ikke lyttet nok til de unge i demokratiet, og derfor skævvrides de politiske beslutninger til fordel for den ældre generation. »Sænk valgretsalderen«, lyder løsningen fra 20-årige Marie Kjær Madsen, forkvinde for Netværket af Ungdomsråd.
Forkvinde i NAU: »Det er en kæmpe tabersag for mine forældres generation, at de ikke formår at skabe et bedre liv for deres børn«
Arkivtegning Mette Dreyer
Lyt til artiklen
Henter...
»Jeg er træt af at råbe og ikke blive hørt!«.
Marie Kjær Madsens stemme brager ud gennem højtalerne på Ungdommens Folkemøde. Hun er 20 år gammel og forkvinde for NAU (Netværket af Ungdomsråd). Den forvoksede ølkasse, hun står på, er cirka lige så høj som hende selv. Den er malet i den klassiske bordeauxrøde farve, og gule bogstaver i Carlsbergs font slingrer sig hen over forsiden og danner ordet ’Ølkassen’. Her får taleren tre minutter til at komme med sit opråb.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.