Hvis vi vil politikerleden til livs, skal vi afskaffe Christiansborgs giftige og konfliktfyldte debatkultur og tvinge vores landspolitikere til at lære af de lokale byrødder.

Kendt debattør: Jeg har rejst Danmark rundt op til kommunalvalget. Der er stadig håb for det levende, saglige demokrati

Foto: Keld Navntoft/Ritzau Scanpix
Foto: Keld Navntoft/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Det her et lidt særligt indlæg. For det indeholder ingen konflikt, ingen indignation og ingen afsløringer. Tværtimod handler det om nogle af de oplevelser, som jeg har haft de seneste uger, når jeg har faciliteret diverse arrangementer i forbindelse med det forestående kommunal- og regionsvalg. Og så handler det om, hvad Christiansborg kan lære af de lokale byrådsrødder.

Kommunal- og regionalvalget nærmer sig med hastige skridt, og tirsdag 16. november får vi alle mulighed for at gå i stemmeboksen og sætte to krydser ud for de partier og kandidater, som vi mener er bedst egnet til at varetage opgaven som byråds- og regionsrådsmedlemmer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her