Knap 800 britiske sømænd blev i sidste uge fyret med øjeblikkelig virkning via videobesked. Rederiet bag den barske fyring står til en klækkelig skatterabat på grund af Brexit
Brutal fyring vækker opsigt: Det er kapitalismen, når den er værst
People hold banners and placards during a demonstration against the sacking of 800 P&O workers near the Port of Dover on the southeast coast of England on March 18, 2022. - P&O Ferries, which sails daily between Britain and France, axed 800 UK crew with immediate effect and suspended services in a bid to stay afloat, sparking protests from angry staff and trade union fury. The Dubai-owned group announced it has shed more than one quarter of its staff in a drastic restructuring to save cash, and halted services for the next few days. (Photo by Glyn KIRK / AFP) Foto Glyn Kirk
Lyt til artiklen
Henter...
Arbejdsgivere kommer aldrig til at få ros af medarbejdere, der bliver fyret.
Min egen erfaring er indtil videre begrænset til, da jeg blev fyret af Fiat i Birkerød i begyndelsen af 1990’erne, hvor jeg som nok 11-årig havde snakket mig til et arbejde med at støvsuge biler og feje værkstedet. Fyringen foregik per brev, og jeg er stadig lidt stødt over deres påstand om, at jeg ikke formåede selvstændigt at finde på opgaver mellem mine pålagte støvsuge- og fejepligter.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.