Vi benægter sandheden om de studerende på videregående uddannelser ved at tro, at alle har en høj moralsk standard, mener 23-årige Elias Pedersen, der i denne uge tog bladet fra munden.
»Jeg oplever en debat, hvor jeg hele tiden får at vide, at folk som mig ikke eksisterer«
Vi benægter sandheden om de studerende på videregående uddannelser ved at tro, at alle har en høj moralsk standard, mener 23-årige Elias Pedersen, der i denne uge tog bladet fra munden.
»Jeg oplever en debat, hvor jeg hele tiden får at vide, at folk som mig ikke eksisterer«
»Der er også mange, der er ’de perfekte studerende’ og lever op til alle de krav, der bliver stillet til dem, men det er måske 60/40 – i de dovnes favør«, siger Elias Pedersen. Foto: Jacob Ehrbahn
Lyt til artiklen
Henter...
Det var en totalt skamløs religionsstuderende, som i et indlæg i Politiken i denne uge beskrev sin egen ugidelighed som universitetsstuderende på SU. I debatindlægget ’Jeg er en igle, en igle, der suger på SU’en, uden job ... og uden dårlig samvittighed’ fortalte 23-årige Elias Pedersen, hvordan han – og sikkert mange som ham – udnytter velfærdsstatens goder uden rigtig at røre en finger og altså uden dårlig samvittighed.
Var det satire? Mente han det som en provokation? Eller var det ramme alvor? Vi ringede til skribenten, der studerer religionsvidenskab på Københavns Universitet.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.