Debatindlæg afJo Teilmann

Sabbatårsindehaver

Når vi unge ikke griner ad ‘hyggeracisme’ og ‘hyggesexisme’, handler det ikke om politisk korrekthed. Det handler om, at det ikke er særligt sjovt.

Ung kvinde til Ditte Giese: Det handler ikke om politisk korrekthed. Det handler om, at det ikke er særligt sjovt

Lyt til artiklen

I sin seneste klumme (Pol. 31.08) kalder Ditte Giese til kamp mod ungdommens »næsten puritanske stræben efter en helt korrekt omgangstone mellem mennesker«. Den ældre generation oplever, at der ikke længere er plads til at lave sjov, og de går tilsyneladende rundt og holder sig tilbage af frygt for at blive udskammet og stemplet som ignoranter. Det hele er blevet så kedeligt, forstås.

Giese, jeg kan berolige dig med, at jeg ikke er ude på at cancelle dig. Til gengæld har jeg meget svært ved at genkende det billede, du tegner af min generation.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her