Debatindlæg afDavid Bo Jensen

Ingeniør

Beslutningstagernes rasen mod Temu og trusler om at sanktionere indkøbsplatformen bygger på dårlige og søgte argumenter.

Jeg er ikke rig, så jeg elsker Temu! Den kærlighed skal politikerne ikke forbyde

Lyt til artiklen

Jeg er en ansvarlig forbruger, og jeg har ikke brug for, at EU bestemmer, hvilken kvalitet der er acceptabel for mig. Det undergraver min frihed. Ikea sælger også ting, som ikke har bedste kvalitet, men bliver ikke sanktioneret. For mig viser det, at det blot drejer sig om snævre erhvervsinteresser, når europæiske og danske myndigheder kritiserer Temus varer og forsøger at forhindre, at europæerne køber dem.

At øge tolden, man skal betale for varer fra Temu, og lave andre restriktioner på deres billige varer er i realiteten at pålægge fattige mennesker i EU en ekstra skat. Det er ikke rige mennesker, som EU-embedsmænd eller EU-politikere, der køber varer på Temu.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her