Debatindlæg afRasmus Tækker

Studerende

Jeg kan ingenting uden min computer. Uden den har jeg ingen chance for at følge med mine klassekammerater.

Ordblind: Når jeg hører politikere tale om at genindføre papir- og blyantseksaminer, bliver jeg bekymret

Lyt til artiklen

Jeg har hele mit liv kæmpet i skolen. Ikke med at følge med i timerne, men med at følge med fagligt. For jeg er ordblind. Det har kun været muligt takket være massiv støtte fra ekstraordinært dygtige lærere, ekstra støttetimer og sidst, men ikke mindst, min it-rygsæk.

Men hvad hjælper en it-rygsæk egentlig med? Den støtter med højtlæsning, retskrivning og lignende. Mange tror, at det er en kæmpe fordel, men det er langtfra sandt. Teknologien i Danmark er slet ikke avanceret nok på dette område. Trods udfordringerne kom jeg igennem folkeskolen med hårdt arbejde og stort engagement fra dygtige lærere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her