Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.
Jeg kan mærke ensomheden tære på mig. Mine jævnaldrende er for længst begyndt at få børn, mens jeg stadig står på perronen, hvor det sidste tog er kørt, skriver Dennis Baggers Laursen. Foto: Miriam Dalsgaard

Vi må og skal tale om skønhedsprivilegier, hvis vi skal komme unge mænds ensomhed og incel-problematikken til livs.

35-årig jomfru: Jeg længes dybt efter et nært forhold – en livspartner, jeg kan dele livet med

Jeg kan mærke ensomheden tære på mig. Mine jævnaldrende er for længst begyndt at få børn, mens jeg stadig står på perronen, hvor det sidste tog er kørt, skriver Dennis Baggers Laursen. Foto: Miriam Dalsgaard
Lyt til artiklen

I 1997 oprettede brugeren Alana et støtteforum på nettet for folk som hende: ensomme unge mennesker, som havde det svært med sociale relationer, ikke mindst dating. Alana, en canadisk, lesbisk kvinde, kaldte forummet for ’Alana’s Involuntary Celibacy Project’ og brugte udtrykket ’InvCel’ – indtil en anden bruger forslog ’incel’.

I dag forbinder vi imidlertid incels med noget helt andet: unge mænd, der hader kvinder, og som ønsker at hævne sig på alle kvinder, fordi de selv er jomfruer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her