Michella Meier-Morsi har født tvillingepiger og trillingedrenge. Hun efterspørger, at der bliver oprettet landsdækkende efterfødselsklinikker, for »i Danmark hjælper vi ikke mor, når hun har født«. Privatfoto

Vi skal begynde at behandle kvinder med respekt og tilbyde dem behandling for deres fødselsskader. 8-ugers undersøgelsen hos den praktiserende læge skal skiftes ud med et efterfødselstjek på en efterfødselsklinik.

Folketinget drømmer om, vi føder flere børn, men behandler mødre som andenrangsborgere

Michella Meier-Morsi har født tvillingepiger og trillingedrenge. Hun efterspørger, at der bliver oprettet landsdækkende efterfødselsklinikker, for »i Danmark hjælper vi ikke mor, når hun har født«. Privatfoto
Lyt til artiklen

Ingen kvinder kan lide deres maver, efter de har født«, lød det tørt fra min praktiserende læge, da jeg endelig havde fundet modet og tiden til at tage op til ham.

Jeg havde grædende fortalt ham, at der var noget helt galt med min mave. At jeg havde svært ved at trække vejret, ikke kunne få kontakt til mine mavemuskler, ikke kunne løfte benene fra gulvet og havde ondt i maven og ryggen. Konstante smerter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her