Debatindlæg afKasper Støvring

Ph.d., forfatter

Vi skal ikke længere tilbage end til 2017, da alt mest handlede om grænseløs frisættelse. I dag ser vi en bemærkelsesværdig vending mod fællesskabet.

Færre tænker ’mig, mig, mig’. Vi er begyndt at forstå behovet for karakterfaste borgere, der kan styre sig selv

Lyt til artiklen

En ung kvinde hopper op og ned i en seng i en møbelbutik, mens hun hører upbeat popmusik i sine høretelefoner. Et barn ser undrende på kvinden, indtil moren kommer ind i billedet og følger barnet væk. Scenen er fra Liberal Alliances valgvideo i 2017, der hylder den frisatte kvinde, der bare gør, hvad hun har lyst til. Taglinen lyder: »Lav ikke om på dig selv. Lav om på verden«.

Spol så frem til partiets senere kampagner, der handler om at hjælpe andre, som det ses hos en frivillig fodboldtræner, der trods en kræftsygdom bruger fodbolden til »at gøre en forskel« for unge drenge. Eller til partiets nyeste kampagne, der handler om dyder som mod, taknemmelighed, gavmildhed og omsorg.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her