Debatindlæg afFrida Nielsen

Højskoleelev

Regeringens ønsker at reformere pædagoguddannelsen for at tiltrække flere pædagoger, men den ignorerer fortsat vilkårene for både børn og personale i institutionerne.

Højskoleelev: Når jeg kom hjem fra arbejde, hørte jeg konstant barnegråd for mine ører. Nu forstår jeg, hvorfor så mange unge fravælger at blive pædagog

Lyt til artiklen

Da jeg i sommeren 2023 blev student, havde jeg et brændende ønske om at være pædagogmedhjælper. Jeg havde som mange af mine venner, der også søgte jobbet, et romantiseret billede af pædagogfaget. Jeg søgte jobbet med en forestilling om et meningsfuldt sabbatårsjob, hvor der ville være tid og ressourcer til at gøre en forskel. Men min romantiske forestilling om institutionslivet skulle hurtigt vise sig at blive knust.

I stedet så jeg en virkelighed, hvor det fagligt uddannede personale var udkørt, og hvor der manglede tid og hænder til det enkelte barn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her