Debatindlæg afHelle Bonnesen

Kulturordfører, Det Konservative Folkeparti

Kunstnere skal selvfølgelig kunne bruge deres ytringsfrihed. Men der er en vigtig forskel på kunst, der stiller spørgsmål til debat, og propagandabudskaber, der kun giver plads til ét synspunkt uden mulighed for modspil.

Konservativ ordfører: Jeg håber, Roskilde Festival tænker sig grundigt om

Lyt til artiklen

Mange festglade danskere indtager i denne uge den 53. udgave af Roskilde Festival. En fantastisk festival, som for min familie i mange år har været et frirum, hvor man træder ind i en helt særlig boble og samles om de helt store musikoplevelser.

Med så mange gode minder fra Roskilde festivaler igennem årene, rammer det mig ekstra hårdt, når festivalen bliver brugt som platform for politiske markeringer, der splitter mere, end de samler. Og i år er det desværre gået helt galt, når man ser på, hvad der udfolder sig fra Orange Scene. Onsdag aften valgte det irsk band Fontaines D.C. at bruge deres koncert til at lade storskærmen lyse op med budskabet om, at Israel begår folkemord, mens bandet inviterede aktivister op på scenen for at råbe slagord ud til tusindvis af mennesker.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her