Jeg besluttede mig for at høre ’Borgerlig Tabloid’, mens jeg fik fjernet to visdomstænder. Episoden havde det meget passende navn Metoo har gjort de danske mænd tandløse: ’Jeg vil scores!’. Selv om det bestemt ikke er rart at få fjernet to tænder og høre lyden af tandlægens torturremedier i temmelig bogstavelig forstand gå gennem marv og ben, er det trods alt bedre end at høre Joachim B. Olsen kloge sig på #metoo og maskulinitet.
Analysen i ’Borgerlig Tabloid’ var, at #metoo og ligestilling har kastreret mændene – gjort dem bange for at tage initiativ og give kvinder komplimenter, hvorfor danske kvinder flygter i hobetal til Alanya, hvor mændene stadig har bukserne på og nosserne til at score. Desværre står ’Borgerlig Tabloid’ ikke alene med den analyse. I ’Genstart’ præsenterede antropolog og kønsforsker Christian Groes en lignende analyse af den danske datingkultur, kønsidealer og hvad kvinder vil have – på baggrund af samme fejlslutning om ’Prinsesse i Alanya’.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.