Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Debatindlæg afRikke Winther

Tidligere skolelærer og arkitekt

Mange kvinder, både med dansk og udenlandsk baggrund, oplever, at mænd ikke længere tager aktivt del i at skabe relationer eller engagere sig i familieprojekter.

Det slog mig hårdt: Mange unge kvinder føler sig ikke begæret i Danmark

Lyt til artiklen

For nylig så jeg en dokumentar, som stadig rumsterer i mig. Den handlede om unge danske kvinder, der rejser til Alanya i Tyrkiet – ikke kun for sol og fest, men fordi de dér møder mænd, der får dem til at føle sig set, begæret og værdsat.

Det slog mig hårdt: Mange unge kvinder føler sig ikke begæret i Danmark. De oplever danske mænd som nogle ’tørre kiks’ – følelsesmæssigt lukkede, ufølsomme og uinteresserede i kontakt. ’Prinsesse i Alanya’, som dokummentaren hedder, satte ord og billeder på noget, jeg længe har fornemmet: at mange kvinder, uanset baggrund, føler sig ladt i stikken i vores moderne, velorganiserede, men følelsesmæssigt kolde samfund.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her