Debatindlæg afRikke Winther

Tidligere skolelærer og arkitekt

Mange kvinder, både med dansk og udenlandsk baggrund, oplever, at mænd ikke længere tager aktivt del i at skabe relationer eller engagere sig i familieprojekter.

Det slog mig hårdt: Mange unge kvinder føler sig ikke begæret i Danmark

Lyt til artiklen

For nylig så jeg en dokumentar, som stadig rumsterer i mig. Den handlede om unge danske kvinder, der rejser til Alanya i Tyrkiet – ikke kun for sol og fest, men fordi de dér møder mænd, der får dem til at føle sig set, begæret og værdsat.

Det slog mig hårdt: Mange unge kvinder føler sig ikke begæret i Danmark. De oplever danske mænd som nogle ’tørre kiks’ – følelsesmæssigt lukkede, ufølsomme og uinteresserede i kontakt. ’Prinsesse i Alanya’, som dokummentaren hedder, satte ord og billeder på noget, jeg længe har fornemmet: at mange kvinder, uanset baggrund, føler sig ladt i stikken i vores moderne, velorganiserede, men følelsesmæssigt kolde samfund.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her