Debatindlæg afHenrik Videbæk

Foreningskonsulent

Provinsen kender vi som et sted, der ikke sker ret meget. Men måske er det her, man finder den fællesskabsaktivisme, vi alle kunne have brug for netop nu.

Vi ville lære vores naboer at kende over søndagskaffe. Der kom én

Lyt til artiklen

Da min kæreste og jeg for nyligt rundede et år i den opgang, vi bor i, besluttede vi os for at blive mere bekendte med de mennesker, vi løbende render ind i på vej op og ned fra 3. sal. Vi klistrede derfor en simpel, men velment Word-plakat op på hver etage og inviterede de femten øvrige beboere på formiddagskaffe en tilfældig søndag.

Tanken lå os ikke særligt fjern, eller det gjorde den i hvert fald ikke for mig, hvis forældre stadig bor på samme vej, som jeg blev født på for 36 somre siden, og hvorom det gælder, at de har stor glæde og gavn af at kende de mennesker, der bor omkring dem, trods store interesseforskelle blandt såvel gamle som nye naboer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her