2 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afLaeth Shir-Ali

Læge

Krav om mindre hadtale og diskrimination klinger hult, når man ikke også siger fra over for queerfobi, social kontrol og vold i egne rækker.

Homoseksuel muslim: Habibi, jeg forsvarer dine rettigheder – forsvarer du mine?

Lyt til artiklenLæst op af Laeth Shir-Ali
06:58

Stillerummene på Københavns Universitet bliver nu lukket ned, efter at Syddansk Universitet gjorde det samme. De bruges de facto som bederum af muslimske studerende – ligesom da jeg selv læste på Panum.

Som muslim, og som en der mener, at folk skal have mulighed for at praktisere deres religion, bliver jeg ked af, at KU-studerende mister muligheden for at bede på universitetet. Min far beder dagligt, og jeg synes principielt, det er positivt, når arbejdspladser og skoler imødekommer det behov.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her