Debatindlæg afKarin Liltorp

MF, beskæftigelsesordfører Alternativet

Kedelige politikere som mig selv får ikke mediernes opmærksomhed. Men vi er her stadig. Også selvom vi er håbløs uinteressante.

Kedelig politiker: »Jeg er lidt bitter«

Lyt til artiklen

Lur mig, om ikke den kommende valgkamp igen kommer til at handle om enkeltsager. Om Muhammed, en skruppelløs kriminel som virkelig burde smides ud af landet, men ikke bliver det! Hvorvidt hjemsendelse er rimelig, urimelig eller juridisk kompliceret, er næsten ligegyldigt. Det vigtige er, at sagen kan få vores pis i kog, og det er den vigtigste politiske valuta.

Det besynderlige er, at det for langt de fleste af os ingen reel betydning har. De færreste kender en af disse kriminelle, og endnu færre er direkte berørt af deres handlinger. Men en politiker, der har en mening om denne udvalgte gruppe, vil straks have en journalist med mikrofon ved sin side, som en glad logrende hundehvalp.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her