Debatindlæg afKenza Latrache

Elev i 8. klasse på Kaptajn Johnsens skole.

Fritidsaktiviteter som sport er vigtige. De giver motion, glæde og fællesskab. Men alt for mange timer på skolebænken er er forhindring. Det har jeg selv oplevet.

Elev i 8. klasse: Jeg blev nødt til at stoppe til basket – de lange skoledage stjæler vores fritid og trivsel

Lyt til artiklen

Flere og flere elever oplever, at skoledagene bliver længere og længere. Men hvad betyder det for vores fritid? For mange unge begynder balancen mellem skole og fritid at forsvinde. Jeg er selv et eksempel på, hvordan lange skoledage kan få store konsekvenser.

Jeg går i 8. klasse, og mange dage har jeg først fri klokken 15.20, hvilket jeg synes er uacceptabelt. Når man går så længe i skole, er en stor del af dagen gået. Samtidig forventes det stadig, at vi afleverer mange lektier til tiden, måske passer et fritidsjob og også har tid til vores fritidsinteresser. Det kan være svært at få det hele til at hænge sammen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her