Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.
Jeg var 15 år på dette billede, der er taget på den sikrede døgninstitution Stevnsfortet. Jeg drømte om at åbne mit eget firma, tjene sorte penge ved siden af og skabe et liv, hvor ingen nogensinde kunne bestemme over mig igen. Snart blev jeg klogere. Privatfoto.

Ayman Ahmad Mouhammad skriver et brev til sit seks år yngre jeg, der i 2020 var anbragt på en sikret døgninstitution for ungdomskriminelle. Brevet er det første i Politikens sommerserie ’Brev til mit unge jeg’.

»Du tror, at styrke handler om at være den mest frygtede person i rummet. Du tager fejl, Ayman«

Jeg var 15 år på dette billede, der er taget på den sikrede døgninstitution Stevnsfortet. Jeg drømte om at åbne mit eget firma, tjene sorte penge ved siden af og skabe et liv, hvor ingen nogensinde kunne bestemme over mig igen. Snart blev jeg klogere. Privatfoto.
Lyt til artiklen

Kære Ayman

Hvis nogen havde fortalt dig, at du en dag ville sidde og skrive et brev til dig selv, havde du nok bedt dem om at fucke af. Men nu gør du det. Jeg skriver til dig, fordi der er nogle ting, jeg ville ønske, du havde vidst.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her